zaterdag 24 september 2011

Shasiko


Ja mijn Shasiko , behoort dus ook weer op mijn logje, het begon allemaal met dit boek dat ik kon overnemen van iemand.


Maak kennis met Sashiko, de traditionele Japanse quilttechniek. Sashiko betekent 'steekje', een precieze beschrijving van de eenvoudige rijgsteek waarmee je schitterende patronen kunt maken.


Ik was al gauw verkocht en maakte deze 6 kussens, ik wil me er toch eerdaags weer eens in gaan verdiepen, want het is leuk werk, en vooral in de lange winter maanden, een leuk werkje om te doen.






  
This is my Shasiko emboidery.

18 opmerkingen:

  1. Mooie motieven. Ziet er schitterend eruit op de donkere achtergrond

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ligt ook 1 project box met stof en garen klaar om er mee aan de gang gaan "ooit". Ik heb twee jaar geleden, als dank voor het organiseren van een quiltweekeind, een mooie stapel japanse stoffen gekregen die mooi te combineren zijn met shasiko dus eigenlijk moet ik er wel een keer mee bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige patronen! Ik ben hier nog nooit aan begonnen maar misschien voor later;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is voor mij ook nog eens een WIM. Je kussens liggen daar heel mooi te wezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb dit nog nooit gedaan, maar wil het wel ooit eens gaan doen.
    Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Joke, ik heb nog een stuk of wat blokken liggen, wie weet kan ik daar deze winter iets aan doen en er eindelijk een quilt van maken.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend. Ik heb een paar jaar terug een cursus gedaan, maar zou er ook weer eens in moeten duiken. Het is leuk werk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik blijf er ver vandaan, vind het heel mooi, maar vrees dat ik eenmaal hier aan begonnen ben, mijn stoel helemaal niet meer uit kom!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Joke wat maak je veel verschillende technieken,compliment

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit heb ik nog nooit gedaan, hoewel ik het altijd mooi heb gevonden en nog steeds vind. Wie weet komt het er nog eens van.

    Fijn weekend!
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hele mooie motieven.
    Ik heb het ook nog nooit gedaan.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Moet er ook nog steeds mee aan de slag, maar waar haal ik de tijd vandaan? Dus voorlopig geniet ik wel bij jou mee! Knuf
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lijk me erg leuk om te doen Joke. Ik kijk al uit naar je nieuwe produktie. Nog geen sneeuw bij jullie? Of moeten de bladeren nog van de bomen! Dat gaat meestal erg snel bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kijk altijd met bewondering naar dat werk, zó enig. Ik heb die van jou in het echt gezien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi Joke. Ik heb het ook nog nooit gedaan maar val sowieso voor blauw met wit. Ik ga er eens wat over lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind Sashiko ook ontzettend mooi. In april ga ik een workshop volgen bij de Stofmeid in Borger. Dus ik kan er nog even naar uitkijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank jullie wel voor jullie bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje,en ik wens jullie allemaal een fijne dag toe.

Thank you for your visit
Tack för ditt besök
Merci pour votre visite
Gracias por su visita